Verslag 3 Op naar de Carbische kust van Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu Verslag 3 Op naar de Carbische kust van Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu

Verslag 3 Op naar de Carbische kust van Costa Rica

Door: Harold Versteeg

Blijf op de hoogte en volg Harold

05 September 2008 | Costa Rica, San José

Dag allemaal,

Alweer een bericht uit Costa Rica.

De dag voor vertrek uit La Fortuna nog even gebruik gemaakt van het zwembad in ons 5 star hostel.
De trip van La Fortuna naar Torteguero was er weer 1 om niet te vergeten. Eerst relaxed 2,5 uur met een privebusje naar Cariari en dan nog een 1,5 met de lokale bus. Gelukkig mochten de toeristen eerst instappen en een halte later pas de lokalen. (best erg eigenlijk). Ik dacht dat het een half uurtje zou duren, maar dat werd het dus niet.Ik zweette me kapot en om het nog erger te maken moest ik ook nodig een toilet zien te vinden. Toen ik hoorde dat het 1,5 uur zou worden, werd ik gek en heb zelfs de bus moeten laten stoppen, zodat ik achter dus bus op de weg mijn ding kon doen. Kom me echt niks schelen, want die kip van gister moest ik kwijt. Leonie enzo lachen (gelukkig hadden maar een paar mensen in de bus het gezien, ach)
Na de fijne busrit gingen we verder per boot, over de riviertjes dwars door de jungle. Was echt een gave rit, zeker om de natuur, maar ook heerlijk om die frisse wind te voelen. Na 2,5 uur varen kwamen aan in Torteguero. We merkte gelijk dat we aan de Carbische kust zaten. Alles relaxed en overal rasta-invloeden. We waanden ons weer op ons duikparadijs in Utila (Hondouras), heerlijk. Het dorp Torteguero is vrij uniek, want aan de ene kant heb je alle mangrove riviertjes en aan de andere kant het zwarte strand waar de schildpadden hun eieren leggen.

´s middags hebben we het dorpje verkend en hebben we wat bij het lokale bakkertje gegeten. We hebben weer zo´n geluk met het weer. Normaal regent het hier altijd, zelfs in het droge seizoen. Wij hebben tot nu toe alleen nog last van de regen gehad bij de regenwouden bij Monteverde. In de avond hebben we nog bij het Budah cafe gegeten, lasagne dit keer. Von ik wel een safe-keuze na mijn busavontuur. We aten al redelijk vroeg want we hadden de eerste groep geloot wta beteft de schildpaddentour. De nachtwandeling over het strand om de schildpadden te zien was echt geweldig. Al snel zagen we er 1 die al terug ging naar zee en niet veel later 1 waarbij we het hele proces mochten aanschouwen. Wat een machtig gezicht om al die ping pong eieren uit enorme groen schildpad te zien komen. Echt een supermooie belevenis. We hebben er geen foto´s van, want dat mag niet.

De volgende ochtend moesten we alweer vroeg op want we gingen om 5:30 al kanoen. Ja, een mooie tijd om wildlife te spotten. Was ook weer een avontuur, die stilte, en al die dierengeluiden, waw! Weer veel gezien dus, kaaimannen, vogels, apen, leguanen enz. Na de heerlijke griekse salade bij de Budah Bar gingen we alweer om 11.00 een wandeling maken door het Nationale Park van Tortguero. Dit was wel weer een opgave hoor dat lopen. Door de blubber het oerwoud in, zwetend als een malle. Maar we werden wel weer beloond met veel wildlife, oa. apen, slangen, vogelspin, tapirsporen en toekans. Vooral die slingeraap was echt geweldig, ik denk zo´n 10 meter slechts van ons vandaag. Hij zat heerlijk ontspannen naar ons te kijken.

Samen met twee Zwitsers en een Duitser uit onze groep hebben we gedinneerd. Ja, weer bij de Budah Bar, was echt weer lekker. Na wat biertjes gingen we vroeg naar bed, want we hadden besloten om met zijn allen vroeg zelf het strand op te gaan en op zoek te gaan naar babyschildpadjes. De eerste komen namelijk nu al uit hun eieren. Helaas hebben we niks gezien, alleen de grote en kleine sporen naar de zee. We werden wel beloond met een mooie zonsopgang.

Om 10.00 ging onze boot alweer naar Moin om vandaar verder te gaan met een privebusje naar Limon, Cahuita en uiteindelijk Porto Viejo. Dit is ook weer een heerlijk surfdorpje, alles easy going. Ook Steffen, Nadine en Florian waren met ons meegereisd en we hadden ´s avonds weer afgesproken om te gaan eten en drinken. Ik kon aan de seafood en nam meteen maar een kreeft. Ow wat lekker weer! Het is echt genieten hier. Natuurschoon, eten en drinken. Die middag hadden we ook al lekker gegeten bij Salsa Brava, een leuk tentje aan het strand. Lekker Japalenos (gefrituurde pepers), tomaten bruchetta, en caribische aardappeltjes.

De tweede dag in Porto Viejo hebben we lekker niks gedaan, dat wil zeggen beetje door het dorpje gelopen, gesnorkeld, op het strand gelegen en nog een duik in ons zwembad genomen. Die avond weer met de rest afgesproken en wederom zeer goed gegeten.

De volgende morgen weer vroeg op, want om 6:30 ging onze bus om naar Panama te gaan, naar de eilandengroep Bocas de Toro.

Chao!

Harold & Leonie




  • 05 September 2008 - 06:58

    Annie:

    Wat heerlijk om te lezen en zo de dag te beginnen. heb ik nu nog zin om te werken..... eh nee! XXX

  • 05 September 2008 - 09:43

    Dilip:

    Dag Harold een Leonie,

    Het ziet er allemaal geweldig uit, geniet ervan. Wij gaan een maandtje weg spreken jullie daarna.

    Groeten Dilip

  • 05 September 2008 - 10:48

    Ti:

    HAHAHA Ik hoop dat jeje sokken aan had in de bus!!!

  • 05 September 2008 - 16:14

    Remco:

    he harold.
    ziet er mooi uit allemaal,leuke foto's en verhalen.
    veel plezier nog en geniet er van. ik hoor de verhalen wel weer aan de waterkant.

    gr. Remco.

  • 06 September 2008 - 16:25

    Sandrine:

    Wat een avonturen weer, geweldig! Dat is wel wat anders dan mijn vakantie naar turkije, het enige avontuur die wij beleefd hebben is een boottocht naar een waterval van 2 meter hoog en waar ik en Joyce onderweg zeeziek werden. Verder hebben wij een heerlijke vakantie gehad hoor, maar wij hebben het iets rustiger aan gedaan dan jullie.
    Maar als ik jullie vakantieverhalen lees dan waan ik me ook een beetje daar, maar dan iets veiliger zonder echte slangen enzo.
    Wel echt te gek hoor.
    Veel plezier verder en doe vooral voorzichtig.

    Kus Sandrine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Harold

Volgende trip: Costa Rica & Panama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 74849

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2008 - 15 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: