De eerste dagen in Marokko; Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Marokko; Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Marokko; Marrakech

Door: Harold Versteeg

Blijf op de hoogte en volg Harold

29 September 2010 | Marokko, Marrakesh

Beste allemaal,

We zijn weer een rondje aan het maken; nu in Marokko.

Afgelopen vrijdag vertrokken naar Marrakech. Vanuit het koele vliegtuig gelijk vol de warmte in, maar liefst 39 graden nog aan het begin van de avond.

Met de taxi slingerend van de ene weghelft naar de andere, dwars door het verkeer, die strepen op de weg kunnen ze hier net zo goed weglaten.

Na het inchecken hebben we gegeten op het grote plein in Marrakech. Gewoon op straat, lekker, goed en goedkoop. Daarna een vers sappie voor 40 cent gedronken.

De volgende dag een ontbijtje op het dakterras, daarna een paar mooie plekken bezocht. Door de oude medina gelopen, echt terug in de tijd. Er gebeurt van alles om je heen. Denk aan de zwarte markt in beverwijk, en dan met hele nauwe straatjes, waar ook nog eens ezels en brommertjes door heen scheuren.

Rijk en armoe is een groot contrast. Zo loop je in de middeleeuwen en zo zit je op een dur dakterras te eten met sprinklerinstalaties tegen de warmte.

De laatste dag in Marrakech hebben we een paar paleizen bezocht en zijn we diep in de souks : winkels gedoken. Met de trein zijn we de volgende ochtend naar Casablanca vertrokken.

Harold en Leonie

Fotos volgen! helaas geen tijd meer voor.

• 30 September 2010 - 10:48

Dilip:

Hi Harold en Leonie,

Geniet er weer van jullie vankantie, we horen wel verder hoe het geweest is als jullie terug zijn.

• 30 September 2010 - 13:44

Annelies De Wit:

He wat leuk!!! Ook wij zijn heel lang geleden in Marokko geweest en we vonden het geweldig. Vooral Atlasgebergte en diep de "zandbak" in. We hebben er goede herinneringen aan. Genieten en kom gezond terug!Groetjes,
    Annelies.

• 30 September 2010 - 18:43

Emma Albers-gobes:

Wat leuk dat jullie in Marokko zijn, wij maakten daar ook een rondreis en ik herinner me het grote plein in Marrakech heel goed, was vooral 's avonds sprookjesachtig. De moskee in Casablanca is ook heel mooi. Enfin jullie zien natuurlijk alle mooie plekken vanzelf wel. Nog heel veel lezier gewenst en.. is dat Riu Hotel op de foto het hotel waar jullie verblijven? Zal wel niet he. Hartelijke groeten, Emma

• 30 September 2010 - 18:52

Betty & Rob:

HOI Harold en Leonie,

Jullie hebben je eerste indrukken opgedaan in Marokko.
    Inmiddels wat gewend aan de nog hoge temperatuur daar? Geniet van jullie reis.
    groetjes

• 01 Oktober 2010 - 10:19

Annie:

Klinkt helemaal goed. kan niet wachten! Geniet ervan. We missen je hier.

• 04 Oktober 2010 - 09:04

Ed En Marja:

Hoi Leonie en Harold,

Klinkt allemaal heerlijk. Geniet ervan!!
    groetjes,

• 08 Oktober 2010 - 15:55

Guido:

geniet er weer lekker van zou ik zeggen!!!

Lekker temperatuurje trouwens
    mzzl
    guido

• 11 Oktober 2010 - 04:57

Jeanette Clarijs:

Wat leuk om jullie verslag weer te lezen. Geniet lekker van jullie vakantie veel plezier.