Reisverslag 1 Brugge & Co(sta Rica) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 Brugge & Co(sta Rica) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1 Brugge & Co(sta Rica)

Door: Harold Versteeg

Blijf op de hoogte en volg Harold

26 Augustus 2008 | Verenigde Staten, New York

Dit keer begon de vakantie niet op Schiphol, maar in Belgie.
Dit omdat ik daar mijn voetbalweekend had. Een weekend voetbal zonder voetbal, als je begrijpt wat ik bedoel. Om toch een leuke compromise te maken, besloten we dus om te vertrekken vanaf Brussel. Iets wat ons ook nog eens 350 pp per ticket scheelde.

Voor mij begon de voetbaltrip op Amsterdam Amstel. Samen met Patrick als twee backpackers de Eurolines bus in naar Brussel waar we daarna met de trein verder gingen naar Brugge. Daar had ik een hostel geboekt voor ons allemaal.
Wij waren de eersten ter plekke, maar al snel kwam ook de tweede groep aan. Rond het avondeten waren we compleet.

Het was weer vanouds. Lekker eten, maar vooral drinken. Toch nog even cultureel gedaan, en hebben oa. de Lieve Vrouwe kerk bezocht met het enige beeld van Michelangelo buiten Italie.

Het was weer een ouderwets voetbal weekendje. En ja natuurlijk was Bassie weer de Sjaak en kreeg hij op een vol teras weer een dienblad drank over zich heen. Ongelovelijk, maar hoe krijgt hij het weer voor elkaar. Gelukkig begon het zonnetje wee rte schijnen en kon ie opdrogen.

Zaterdag rond 18.00 vertrok ik weer richting Brussel om daar Leonie weer te zien. Nog even naar de kermis geweest en de Brusselse zomerfeesten, en daarna naar bed voor een kort nachtje.

Om 9:45 ging ons vliegtuig naar Costa Rica. Eerst nog een tussenstop van 5 uur op New York. We vlogen langs Manhatten en konden dus ook het Empire State Building en het vrijheidsbeeld zien. Best gaaf! Toch geeft he took weer een raar gevoel, want het eerste waar je aan denkt is het WTC dat er niet meer is.

Na nog eens 6 uur vliegen kwamen we ‘s avonds aan in Costa Rica. Onze pick-up was er niet, omdat we vertraging hadden, dus werd het toch een taxi naar ons hostel. De volgende dag hebben we rustig aan gedaan. Na een lekker vers ontbijt zijn we naar het centrum geweest van Aljuela, een buitenstadje van San Jose. Na een korte wandeling zijn we naar de dierentuin geweest. Eigenlijk meer een opvanghuis. Best aan de prijs, maar het geld gaat naar de dieren, dat is dus weer goed.

Aan het eind van de middag zijn we in de bus gestapt naar Monteverde. Dit staat bekend om zijn mistregenwoud. Na heerlijk te hebben geslapen zijn we rond 11.00 naar het National Park de Santa Elena geweest. Superdicht junglewoud zeg, op 1 boom kunnen we 400 verschillende andere panten zitten. Naast al dit groen hebben we nog veel vogels gezien waaronder oa.veel gekleurde kolibries.

Vanavond blijven we nog lekker hier slapen, mooie kamer. Morgen gaan we per jeep en boot vroeg in de morgen naar La Fortuna, aan de voet van de Arenal Vulkaan. Daar hebben we helemaal een mooie kamer, met zicht op de continue vuurspuwende vulkaan.

Chao!

Harold & Leonie

• 27 Augustus 2008 - 06:56

Sander:

En weer is hij de wereld aan het verkennen... TOF man, Costa Rica, altijd nog eens heen willen gaan maar daar is het nog nooit van gekomen. En nu met de 2e kleine erbij zal dat niet snel gebeuren ook. Maar we genieten van onze 2 zonen. Spreken we mekaar snel weer eens... Groeten, Sander

• 27 Augustus 2008 - 07:16

Suzanne:

Hey Harold en Leonie,

Ziet er allemaal weer goed uit. Heel veel plezier daar en geniet ervan. Ik blijf het verslag lezen hoor!!!!

Groetjes Suzanne

• 27 Augustus 2008 - 07:28

Annie:

voetbal weekend weer geslaagd! Leuke foto's. Geniet ervan.

• 27 Augustus 2008 - 07:32

Guido:

Ziet er goed uit allemaal!
    Vooral die foto's van "het voetbal" haha.
    Mooie natuuropnamen van costa rica, ga zo door!
    Geniet er lekker van.
    Mzzl
    Guido

• 27 Augustus 2008 - 07:32

Jeanette :

Nou het ziet er allemaal geweldig uit op de foto's. Geniet ervan.

Gr Jeanette

• 27 Augustus 2008 - 10:59

Wendy:

Mooie foto's!
    Geniet van jullie vakantie, spreken we wat af als jullie terug zijn?

Liefs, Wendy

• 27 Augustus 2008 - 17:28

Annelies De Wit:

Wat heerlijk voor jullie !Dat Leonie al zo snel op reis kon. Staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Wij gaan binnenkort naar Madeira. Ook leuk vooral na zo'n petzomer. Geniet er van. Groetjes,