Brugge 2009 (vrijgezellenfeest en Voetbalweekend) - Reisverslag uit Brugge, België van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu Brugge 2009 (vrijgezellenfeest en Voetbalweekend) - Reisverslag uit Brugge, België van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu

Brugge 2009 (vrijgezellenfeest en Voetbalweekend)

Door: Harold Versteeg

Blijf op de hoogte en volg Harold

15 Juni 2009 | België, Brugge

Brugge 2009 – 12 tm 14 juni 2009

Toch is Brugge 2009 net weer wat anders geworden dan Brugge 2008.

Al scheelt het niet veel want net als vorig jaar was vooral het terras aan de Eiermarkt favoriet bij VEW 4.
Zoals veel toeristen zouden zeggen; "Jezus... wat is die stad groot zeg!", kunnen wij beter zeggen; "Wat is dat terras groot zeg!". Na 12 uur de culturele activiteiten op het zelfde terras aan de Eiermarkt te bezichtigen, besloten we ons pas later die avond in het nachtleven te storten.

Voor Harold en Patrick begon de survival al in Haarlem. Daar hielden we het vrijgezellenfeest van Jeroen die volgende week woensdag al gaat trouwen. Het begon gezellig op het Haarlems terras, langzamerhand werd de groep compleet en verzamelden we ons bij restaurant Koetjes & Kalfjes. Daar heerlijk gegeten en natuurlijk de nodige liquide middelen tot ons genomen. Vooral de Sambuca bij het dessert en de Irish coffee hakte er behoorlijk in. Jeroen moest buiten nog op de kunstkoe en de gastvrouw kon niet ontsnappen aan de natte zoenen van Patje.

Op het terras van XO trakteerde Patje, Poppe op een spontane labdance. Helaas deelde hij daarbij ook een tik op Jeroen’s neus uit. Die avond was al een rode streep te zien, echter is hij nu blauwpaars. Nu maar hopen dat het volgende week woensdag op de trouwerij weer de normale Poppe-kleur heeft. Na XO, volgde nog de Studio, Stalker en uiteindelijk de Patronaat. Voor sommige onder ons is dat een zwart gat.

De volgende morgen zou ik om 10:00 richting Patrick rijden om daarna zijn broer Mark op te halen. Dit werd iets later zoals je begrijpt. Heel rustig opgestaan, opgefrist en ontbeten en toen richting richting Brugge. We hadden pech op de weg…. Files overal, deden er uiteindelijk iets van 5 uur over, drama! Na een frisse douche het terras op. Het was heerlijk weer en het eerste biertje was even slikken, maar de tweede smaakte al weer goed. Om negen uur gingen we lekker bij de Italiaan eten. Was echt heerlijk, lekker wijntje erbij helemaal goed.

Alleen ging de rode wijn ook over een blinden-geleiden-hond. Toch een raar gezien zo’n gele Golden Terriever met een rode vlek op z’n rug. Opmerkingen zoals; “Ik zou het eens met witte wijn proberen”, en “Zout helpt ook”, gingen over de tafel. Helaas was ze alleen blind en niet doof, dus deze “hulpzame oplossingen” heeft zij zeker gehoord. Ook onze eindeloze discussie over het welbekende “kontrukken” was, denk ik, goed volgbaar voor haar.

Na de koffie ging voor mij en Patrick het licht uit. We gingen al vroeg terug naar het hostel. De die-hards gingen door tot in de vroege morgen, 6.00 waren de laatste thuis. Bassie, had slechts drie uurtjes geslapen, maar beweerde kiplekker te zijn. Dit sloeg echter al snel om, en hij besloot toch maar even een klein tukkie te doen. Op weg naar het terras werd het Bas toch te veel en moest alles er toch uit. Hij ging letterlijk “om het hoekje” van het hostel over z’n nek. Dapper als hij was ging hij toch mee de stad in. Na een paar colaatjes ging hij toch maar weer even richting hostel om even bij te komen. In de middag zagen we hem weer terug. Ondertussen hadden ik en Patrick nog even een kleine culturele wandeling gedaan door het eeuwenoude centrum van Brugge. Na een kleine ronde sloten we ons weer aan bij de ouwe mannen op het terras. Zij hadden ons territorium afgeschermd en de stoelen vrijgehouden. Na wat kaartspelletjes en pim-pam-pet-achtige spelletjes op het terras gingen we aan het diner.

Bij het avondeten dronken we nu de nodige prosseco en rode wijn, welke al weer snel overging in de Irish coffee, vodka-red bull en het gerstenat.

Voor een groot deel van de groep was het lonkende nachtleven deze avond een te grote uitdaging en men besloot verstandig naar huis te gaan. Een zestal probeerde nog wat van deze avond te maken. Echter wist men niet meer wat men moest drinken. Onze buiken stonden op ploffen. Een heerlijk koud biertje zag er niet zo heerlijk meer uit en we probeerden het nu maar met vodka-red bull. We dropen af rond 3.00. Bij thuiskomst gooide Toekie de overtollige hoeveelheid drank eruit. Ik denk zo’n 2 meter van de plakkaat van Bassie.

Zondag ontwaakte iedereen langzaam en bereidde iedereen zich beetje bij beetje voor op de terugweg. Na een kleine stop bij de plaatselijke bakker gingen we huiswaarts, dit in een fikse regenbui tot aan Rotterdam. Gelukkig waren de wegen wel redelijk leeg.

De zondag was een dag waar het maagje het moeilijk had. Ook vandaag wens ik iedereen veel sterkte…. Helaas heb ik ook nog op het werk een leuke “brainstormsessie” van zes tot acht vanavond. Wish me luck!