Verslag 3 Sasquili en Quilatoa - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu Verslag 3 Sasquili en Quilatoa - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Harold Versteeg - WaarBenJij.nu

Verslag 3 Sasquili en Quilatoa

Door: Harold Versteeg

Blijf op de hoogte en volg Harold

04 Januari 2008 | Ecuador, Latacunga

Dag allemaal,

Hier alweer een update. Ja, heel erg vlak achter elkaar. Dit komt omdat ik veel foto´s gemaakt heb op de indianenmarkt in Sasquili en omdat foto´s uploaden niet iets vanzelfsprekends is hier.

Het Andesstadje Latacunga werd onze uitvalbasis. Vanuit hier gaan we naar Sasquili, Quilatoa en Cotopaxi. We kwamen dus best moe uit de bus gevallen na 12 uur reizen. Met de bus reizen hier is een ervaring op zich. Hij stopt niet alleen bij bushaltes, maar ook in the middle of nowhere! Iedereen gebruikt de bus als vervoersmiddel, maakt niet uit wat je meeneemt, want op het dak is plaats zat. Wat een figuren die je tegenkomt, echt lachen! Gelukkig staat het raampje altijd open, want anders zou je gelijk in een flinke coma liggen van de geuren die je neus binnendringen. Ook wij ruiken behoorlijk na zo´n ritje kan ik je vertellen.

De keuze om twaalf uur in de bus te zitten kwam voornamelijk omdat we de de grootste indianenmarkt van Ecuador in Sasquili niet wilde missen. Hij is namelijk alleen op donderdag. Zoals je ziet was dat meer dan de moeite waard. Wat een mooie mensen allemaal. Zoals je ziet verkopen ze ook cavia´s op de markt. Denk maar niet dat ze kijken of het een lief caviaatje is, want ze denken alleen maar aan een cavia op hun bord! Het onderhandelen is ook leuk om te zien, hele bossen kippen worden gewoon uit de verkoper zijn handen gerukt.

Die middag hebben we relaxed rondgelopen in ons stadje Latacunga.Ons hoteletje is trouwens super! Niet te leuk, maar goed verzorgt en net gerenoveerd. Ook supervriendelijke mensen. Latacunga is ook nog eens een mooi oud stadje. Wel al drie keer door de vulkaan Cotopaxi totaal verwoest. Hoop dus dat dat uitblijft! Morgen gaan we die namelijk beklimmen!!!!

Vandaag zijn op ons gemakkie opgestaan en hebben we de bus van 10.00 genomen naar Quilotoa. Dit dorpje staat bekend om het kratermeer daar. Is echt een supermooie plek. Heb zoiets nog nooit zo gezien. Je kan er om heen lopen, 5 uur of zo! Dat geloofde we wel. Ook de tocht naar beneden hebben we afgeslagen. We zijn op tijd terug gegaan met een pick-up. Wel echt opgepropt, maar het scheelde 1,5 uuur!!!

Morgen gaan we dus de vulkaan op! Wordt een uitputtingsslag ben ik bang voor mij. Leonie loopt vrolijk te stappen op deze hoogte. Ik heb tot nu toe nog weinig last gehad. Alleen een droge keel en een beetje hoofdpijn. Hopen dat dat zo blijft. We gaan overigens "maar" tot 5000 meter en je kan tot 6100.

Nou duimen dus en tot pas in Quito!

Harold & Leonie

PS: Weer heel erg bedankt voor alle leuke raecties!

• 05 Januari 2008 - 11:28

George & Betty:

Wow great pic's en verslagen. geniet daarvan.... great !! tot hou.....
    Ciao, Betty y Jorge

• 05 Januari 2008 - 15:46

Rob En Betty:

Schitterende foto'reportage !!!, mooi land, mooie gelaatsuitdrukkingen, aparte kledij, en weer leuke kleine indiaantjes.
    Ze zijn zeker blij met de meegebrachte ballonnetjes. Nu dan op weg naar Quito.

• 05 Januari 2008 - 16:07

Dilip :

Hoi Hoi,

Dat zijn supper leuke foto's, geeft kriebels om zelf te komen kijken.

groeten dilip

• 05 Januari 2008 - 16:35

Patrick:

Mooi gezongen op die video, lullo :) hahaha!

Zag dat je de fotoserie hebt afgesloten met twee zelfportret Harold?! Je hebt toch best wel wat baardgroei daar, komt dat door de hoogte?! Anyway; enjoy dudes! Groeten, Patrick

• 05 Januari 2008 - 18:30

Sander:

Een onwijs begin van een nieuw jaar!Ben wel een beetje jaloers als ik naar je foto's kijk hoor..... En die carnavalsplaat moet je uitbrengen he, hahaha... groetjes aan leonie

• 06 Januari 2008 - 08:41

Leonel En Nel:

Geweldige foto's weer Harold,Maar zo te zien krijg je dat al van iedereen te horen.Terecht hoor. Ik heb al contact met een platenstudio opgenomen en die zijn helemaal plat voor jou liedje.
    Nou lieverds heerlijk allemaal,fijn genieten, we volgen jullieop de voet.
    Heel veel liefs.Ps Lieve Leonie ik heb je shirt niet kunnen ontdekken.

• 06 Januari 2008 - 21:05

Gerard Floor -:

Ha die Harold,

Jij kunt er niet gauw genoeg van krijgen hè?
    Maar de wereld is nog groot genoeg dus kijk rond en behoud het goede, zou ik zo zeggen.
    Succes en de groeten

Gerard

• 07 Januari 2008 - 08:15

Annie:

Goed doorstappen daar, we hebben je opgegeven voor de bruggenloop van amsterdam! XX